Nieuwe start na verhuizing.
Een verhuizing en een naamswijziging: twee momenten die je als ondernemer zorgvuldig moet communiceren naar je (potentiële) klanten. Voor Zorgwinkel De Bus vielen die twee momenten precies samen. Tijd dus om MarComeleon in te schakelen.
Ondernemer Tom van Santvoort was tevreden met de locatie van zijn zorgwinkel in hartje Aalst, ware het niet dat zijn pand op de nominatie stond om gesloopt te worden. Gelukkig vond Tom een mooie nieuwe locatie in winkelcentrum De Bus in Waalre, drie kilometer verderop.
Tegelijk had hij besloten om uit de franchiseformule te stappen waar hij deel van uitmaakte, en 100% zelfstandig verder te gaan onder een nieuwe naam. Maar wel in dezelfde branche: de verkoop en verhuur van hulpmiddelen voor zorgbehoevenden.
Hij had dus twee belangrijke boodschappen te vertellen: ‘We zijn verhuisd’ en ‘We hebben een nieuwe naam’. Dat dit allemaal midden in coronatijd plaatsvond, maakte het er niet gemakkelijker op.
Samen met MarComeleon ging Tom aan het werk om zijn huisstijl en communicatie volledig te vernieuwen. Als eerste werd een nieuwe naam bedacht: Zorgwinkel De Bus. Kort, krachtig en to the point. Slogan: Met de beste service dus! Want dat is waar Zorgwinkel De Bus in uitblinkt.
Vervolgens een frisse en aansprekende huisstijl. Die prijkt inmiddels op het winkelpand, op de bestelbus, op de website (www.zorgwinkeldebus.nl) en op alle communicatiemiddelen: folders, brochures en advertenties. Een persbericht naar de lokale kranten zorgde voor een stukje free publicity over de verhuizing en naamswijziging.
Zichtbaarheid is essentieel in de branche waarin Zorgwinkel De Bus zich beweegt. MarComeleon creëerde in nauwe samenwerking met Tom een mooi en herkenbaar merk en zette dat stevig in de markt. De mond-tot-mondreclame dankzij Toms zorgzame, persoonlijke dienstverlening doet de rest.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal!